Casal Popular 3 Voltes Rebel
  • Inici
  • El Casal
  • Col·lectius
  • Tallers
  • Botiga
  • Fes-te sòcia
  • Contacte
16 de març de 2017 by cp3voltesrebel

“El sistema de pensions està greument ferit”

“El sistema de pensions està greument ferit”
16 de març de 2017 by cp3voltesrebel

Gràcies a la feina de recerca, estudi i difusió del Miguel Arenas, hem pogut verificar amb dades reals i plausibles com per a les dones és més difícil que per als homes (encara més) accedir i romandre al mercat laboral. Aquest fet condiciona les pensions.
Es parla sovint de la llei Orgànica 3/2007, però aquesta, només maquilla la situació per a la igualtat efectiva que per justícia seria desitjable. El mateix passa amb el coeficient de parcialitat del 2013 o amb el complement de maternitat; són mesures que faciliten l’accés a la pensió, però amb un resultat econòmic ridícul que accentuen la precarització.
Arenas, ens va presentar els exemples de casos reals on el 75% de la base reguladora donaven com a resultat dones cobrant pensions de 185 euros, 202 euros,…
Les dones estem mal pagades i pitjor cotitzades i si a sobre ets estrangera i estàs supeditada a la teva residència, la teva pensió, inevitablement serà de misèria.
Ens mostrava en una gràfica  com la cotització mitjana dels homes és de 34 anys, mentre els de les dones és de 20 anys. Això no només dona com a resultat una bretxa en les pensions bestial, sinó que ens fa adonar nos que, per exemple,  la jubilació anticipada, està només pensada per als homes perquè les dones, difícilment arribarem als anys de cotització requerits.
Ha quedat palesa durant la xerrada, una altra “curiositat”, ara referida a la incapacitat permanent. Aquesta, continua basada en el sistema de graus de Franco, que fa que les dones hàgim d’acreditar un plus de malaltia perquè es considera que les ” nostres feines”, no impliquen un esforç físic com en el cas de les “feines masculines”.
La Reforma només busca la precarització del sistema. Les pensions no són ni dignes ni suficients i perjudiquen greument a les dones.I avui, en tots els debats, es posa l’accent en qüestions alienes a aquesta discriminació.
S’han plantejat algunes propostes com ara equiparar les pensions mínimes amb l’SMI; augmentar la pensió de viudetat; reduir els impostos indirectes; augmentar les cotitzacions a la Seguretat social (part de l’empresa) i, molt important, eliminar les barreres que impedeixen a les dones accedir al mercat laboral.
Agrair li al Miguel la feina feta i l’esforç de difondre-la, sabem que no ha estat fàcil fer aquest estudi estadístic donada la dificultat de trobar dades publicades o recollides.
Us deixem l’enllaç on podeu trobar tant el power point fet per ell com altres continguts i informacions d’interès.

http://miguelonarenas.blogspot.com.es/

Comparteix això:

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • WhatsApp
  • Email
Previous articleCrònica del Taller “Gènere i Classe”Next article Ruta per Ciutat Meridiana

About The Blog

Nulla laoreet vestibulum turpis non finibus. Proin interdum a tortor sit amet mollis. Maecenas sollicitudin accumsan enim, ut aliquet risus.

Recent Posts

Darrers dies per comprar participacions de la panera del casal23 de gener de 2023
Sant Jordi als carrers21 d'abril de 2022
XVè ANIVERSARI28 de març de 2022

Categories

  • 9Barris Coopera
  • Actualitat
  • Candidatura d'Unitat Popular
  • Casal

Meta

  • Entra
  • Canal de les entrades
  • Canal dels comentaris
  • WordPress.org (en anglès)

Etiquetes

3VoltesRebel 9Barris Coiopera aniversari Antonio Turiel Casal 3 Voltes Rebel concurs Cooperativisme crisi energètica fotografia Jordi Soler Municipalisme Nou Barris panera presos polítics pro-amnistia Singulars Unitat Popular xerrada

Categories

  • 9Barris Coopera (1)
  • Actualitat (24)
  • Candidatura d'Unitat Popular (2)
  • Casal (219)

Recent Posts

Darrers dies per comprar participacions de la panera del casal23 de gener de 2023
Sant Jordi als carrers21 d'abril de 2022
XVè ANIVERSARI28 de març de 2022

Why Unicorn?

Unicorn is a design prepared especially for the free version of Rife WordPress Theme.

You can use this design for free. Create your splendind website today!

Rife Wordpress Theme ♥ Proudly built by Apollo13

About This Sidebar

You can quickly hide this sidebar by removing widgets from the Hidden Sidebar Settings.

Recent Posts

Darrers dies per comprar participacions de la panera del casal23 de gener de 2023
Sant Jordi als carrers21 d'abril de 2022
XVè ANIVERSARI28 de març de 2022

Categories

  • 9Barris Coopera
  • Actualitat
  • Candidatura d'Unitat Popular
  • Casal

Meta

  • Entra
  • Canal de les entrades
  • Canal dels comentaris
  • WordPress.org (en anglès)